lördag 10 december 2011

Den gångna veckan

Veckorna går så oerhört snabbt här! men tiden flyger väl fram när man har roligt =)
Under söndagen åkte vi tillsammans med några vänner till svenska ambassaden i Roppongi, där julmarknad hölls med folkdans och luciatåg. Vi åt pepparkakor och kanelbullar och drack glögg så det stod härliga till, och jag gullade till och med med en nyinflyttad labrador. En toppendag med andra ord.






  I måndags besökte jag, Tom och Hmee ett jättemysigt kafé som precis öppnat vid vår skola, det var faktiskt öppningsdagen till och med. Jag var speciellt lycklig eftersom de serverade en väldigt god chai-latte som inte är för söt och med mycket kanel! Framgår dock inte av bilderna där jag mest ser krystat leende ut. men nu vet ni iaf.


I torsdags var jag och Emilia på konsert på Odaiba och såg Buck-Tick och hade det allmänt trevligt. Jag måste ta med pappa dit när päronen kommer och hälsar på; på vägen till konsertlokalen var man tvungen att gå genom Toyotas stora showroom (där de av någon outgrundlig anledning även sålde Ferrari-merchandise?) och alldeles intill ligger shoppingvaruhuset Venus Fort (som jag skrivit om tidigare) som bland annat inrymmer ett bilmuseum.





Efter konserten och en snabb tur i Venus fort var vi fullständigt utmattade och teleporterade oss direkt hem till våra varma sängar.



Och specialmeddelande till min kära bror: kolla vad som finns på alla tågstationer! 

1 kommentar:

Anonym sa...

jag har blivit utsparkad från FB och kommer inte in igen kolla dinmail / mamma