lördag 15 oktober 2011

De senaste dagarna




 Ursäkta att uppdateringen varit så låg de senaste dagarna, men vi kommer ju hem så sent varje kväll så jag orkar helt enkelt inte sätta mig och blogga, och på morgonen hinns det ju inte riktigt med..

De senaste dagarna har vi i alla fall ägnat åt att jaga heminredning i de olika enorma varuhusen i Yokohama Station, premiär-lagat mat hemma i vårt mikrokök (nu har vi äntligen köpt riskokare och vattenkokare, samt kastrull, stekpanna och lite verktyg) och besökt China Town i Kannai =)
I fredags var det välkomstceremoni för de nya studenterna i vår skola, det var finkläder och nationalsången och tal så det stod härliga till. Jag och Tom förstod knappt ett jota naturligtvis, men det var ju trevlig stämning i alla fall. Efter ceremonin åkte vi med några vänner till yokohamas china town och strosade runt ett tag i värmen.

En nöjd Tomu-san


Rinea-san blundar visserligen, men här ser du detaljerna av klänningen lite bättre i alla fall, Liva!


sjukt varmt i solen


mungbönsoppa i farten någon?


1 kommentar:

Liva sa...

Oh klänningen var ju helt underbar!! Fin i håret är du också din lilla kalaspingla! :)Har aldrig testat något från l'est rose (förutom någon cardigan kanske..), har liksom bara räknat med att jag inte kommer i något..men får kanske titta ordentligt nästa gång jag är där tror jag :D

Btw, jag är sjukt avis på er riskokare. Blir det så grymt ris som man tror?